20.7.2012

Kesän makuja

IMG_2913
IMG_2920
IMG_3127

Vihannekset ovat nyt tuoreita ja halpoja. Ruokapöydässä on nähty viime aikoina grillikasviksia, kesäkeittoa, paljon halloumia, makeita pieniä porkkanapuntteja, tuoretta maissia, avomaankurkkuja, ynnä muuta.

Perunoita ja voita on kulunut kiitettävästi. Mojitojen juonnissa olen jo laskuissa sekaisin. Mummin raparperimehua kuluu litratolkulla. Leivoin sämpylöitä pitkästä aikaa. Seuraavaksi ostan ehdottomasti kanttarelleja!

Kesäherkuista nauttimisen ohella olen yrittänyt lukea tenttiin, mutta siitä ei tule yhtään mitään. Olen pyörinyt paljon kirppiksillä ja kierrätyskeskuksessa. Olen sisustussuunnitellut ja rymsteerannut kotona. Olen käynyt munkkikahvilla merenrannalla ja maistanut maailman parasta omenasiideriä lähikuppilassa.

Olen etsinyt hyvää runoa hääkorttiin ja askarellut sitä korttia. Huomenna olisi häät minne mennä. Kesähäät, ihanaa! Rakas serkkuni sanoo tahdon. Täytyy muistaa ottaa nenäliinapaketti kirkkoon mukaan.

2 kommenttia:

Tuuli kirjoitti...

Tajusin postaustasi lukiessa etten ole kertaakaan syönyt kesäkeittoa tänä kesänä! Täytyy korjata se vaikka heti huomenissa. Kesän yksi paras juttu on nimenomaan kesäherkut, joita ei talvella saa/"kuulu" syödä :) Tsemppiä opiskeluihin, itsenikin täytyy huomenna ottaa jälleen kirja kauniiseen käteen.

Sini kirjoitti...

Kesäkeitto onkin melkeinpä ainoa keitto, jota tulee syötyä kesällä. Reseptipankissa odottaisi mausteinen linssikeitto, mutta se jää varmaan syksyksi. Ruuat vaihtuu vuodenajan mukaan, onneksi. :)

Kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan. Kauheen iso kynnys koko ajan aloittaa lukeminen...